مرکز تخصصی رادیولوژی دیجیتال و رادیولوژی مفاصل

مرکز تخصصی تصویربرداری و اینترونشن پویش

یکی از مشکلات موجود در مراکز تصویربرداری برای بیماران عزیز جابجا شدن بین مراکز مختلف برای خدمات تشخیص و درمان می باشد.
مرکز پویش به این دلیل تاسیس شد که بتواند تمامی نیازهای بیماران از تشخیص تا درمان را در همین مرکز خدمات رسانی نماید. مراجعین عزیز نیازی نیست به چند مرکز مراجعه نمایند، براحتی می توانند در مرکز پویش تمامی مراحل تشخیص و سپس درمان را توسط متخصصین با تجربه مرکز پویش انجام بدهند.

خدمات مرکز پویش علاوه بر رادیولوژی دیجیتال

  • رادیولوژی دیجیتال
  • رادیولوژی مفاصل
  • سونوگرافی سیستم عضلانی، اسکلتی
  • اینترونشن تشخیصی و درمانی
  • بوتاکس و فیلر تحت گاید سونوگرافی و اشعه ایکس زیر نظر پزشک فوق تخصص
  • PRP
  • تزریق کورتون، اسید هیالورونیک

تصویربرداری دیجیتال چیست

تصویربرداری دیجیتال در تهران

در مرکز پویش می توانید تصویربرداری دیجیتال و تصویربرداری مفاصل را انجام دهید

تصویربرداری دیجیتال

یک نوع تصویربرداری با اشعه ایکس است که در آن، به جای فیلم‌های سنتی عکاسی، از سنسورهای دیجیتال اشعه ایکس استفاده می‌شود. مزایای این روش شامل بهبود راندمان زمانی از طریق دور زدن لزوم وقوع رخدادهای شیمیایی، توانایی انتقال دیجیتالی و بهبود تصاویر است. همچنین برای ایجاد یک تصویر با کنتراست مشابه با رادیوگرافی معمولی، می‌توان از تابش اشعه ایکس کمتر استفاده کرد. رادیوگرافی دیجیتال به جای استفاده از فیلم اشعه ایکس، از دستگاه ضبط عکس دیجیتال استفاده می‌کند. این مورد مزایایی شامل پیش نمایش و در دسترس بودن سریع تصویر را باعث می‌شود و علاوه بر این موجب حذف مراحل هزینه‌بر پردازش فیلم شده و محدوده دینامیکی گسترده‌تری را ارائه می‌دهد؛ همچنین امکان استفاده از تکنیک‌های پردازش تصویر خاص که کیفیت کلی تصویر را افزایش می‌دهند، وجود دارد.

رادیوگرافی صفحه فسفر

رادیوگرافی صفحه فسفر شبیه به سیستم آنالوگ قدیمی فیلم‌های حساس به نور است که بین دو صفحه نمایش حساس به اشعه ایکس قرار دارد و تفاوت آن تصویربرداری دیجیتال در تهران این است که فیلم آنالوگ با یک صفحه تصویربرداری با فسفر حساس به نور (PSP) جایگزین شده‌است، که تصاویر را ذخیره می‌کند تا با استفاده از یک دستگاه خواندن تصویر، که معمولاً تصویر را به یک سامانه بایگانی و تبادل تصویر معروف به سیستم (PACS) انتقال می‌دهد، خوانده شود.این همچنین رادیوگرافی مبتنی بر صفحه PSP یا رادیوگرافی محاسبه شده (computed radiography) (با توموگرافی کامپیوتری که با استفاده از پردازش کامپیوتری چندین پروجکشن رادیوگرافی را به یک تصویر سه بعدی تبدیل می‌کند، اشتباه گرفته نشود) نامیده می‌شود. پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس، صفحه (ورق) در یک اسکنر ویژه قرار می‌گیرد که در آن تصویر پنهان شده با استفاده از اسکن نور لیزر، نقطه نقطه بازیابی شده و دیجیتالی می‌شود. تصاویر دیجیتال شده، ذخیره شده و روی صفحه کامپیوتر نمایش داده می‌شوند. رادیوگرافی صفحه فسفر به این دلیل که این صفحه تنها جایگزین فیلم موجود می‌شود، مزیت امکان اتصال در تجهیزات موجود بدون نیاز به انجام اصلاحات را دارد. با این حال، شامل هزینه‌های اضافی برای اسکنر و جایگزینی صفحات خراشیده‌است. در ابتدا صفحات فسفر رادیوگرافی یک سیستم انتخابی بود؛ سیستم‌های اولیه رادیوگرافی دیجیتال به‌طور قابل ملاحظه ای گران بودند (هر کاست در حدود £ ۵۰- £ ۵۰ قیمت داشت)[۷] از آنجا که هیچ چاپ فیزیکی وجود ندارد و پس از پروسه خواندن، یک تصویر دیجیتالی به دست می‌آید، رادیوگرافی محاسبه شده به عنوان یک تکنولوژی دیجیتال غیر مستقیم شناخته می‌شود، که بین فیلم‌های اشعه ایکس و آشکارسازهای کاملاً دیجیتال ارتباط ایجاد می‌کند. تصویربرداری دیجیتال تصویربرداری دیجیتال در تهران

تماس از طریق واتساپ