درد کف پا، علت، درمان

این درد میتواند زیر پاشنه ، پشت پا ، مچ یا در قسمت میانی کف پا احساس شود این درد در اوایل صبح با گذاشتن پا روی زمین بدتر شده و پس از استراحت بهتر میشود. شایع ترین علت ایجاد کننده درد کف پا ، التهاب نوعی بافت همبند است که در این ناحیه قرار گرفته. وارد شدن مکرر نیروی کششی و فشاری به قوس کف پا یا اختلال آناتومیکی کف پا از دیگر علل درد کف پا است.

علت های درد کف پا

سن بالای چهل سال ، اضافه وزن ، بی تحرکی فرد ، پوشیدن کفش تخت ، راه رفتن مکرر روی سطوح سخت و...

تشخیص درد کف پا

پزشک میتواند با انجام گرافی ساده یا MRI نواحی را که موجب التهاب شده اند تشخیص دهد. روش دیگر تشخیصی علل درد در استخوان کف پا و ناحیه میانی آن ، تصویربرداری با امواج فراصوت است که در این مرکز انجام می‎شود. از این روش میتوان به خصوص برای تشخیص مشکلاتی مثل آماس کیسه های مفصلی یا عارضه مورتون که باعث درد ناحیه متاتارسال پا میشود استفاده کرد.

درمان درد کف پا

درمان ابتدایی این عارضه گذاشتن یخ و بستن باند روی پا است. همچنین استفاده از پد های متاتارسال داخل کفش و داروهای ضد التهابی مثل ناپروکسن ، بروفن و ... و فیزیوتراپی میتواند به کاهش درد کمک کند.

روش غیر جراحی درمان این عارضه تزریق کورتون تحت گاید سونوگرافی در مواردی که علت بیماری وجود نورومای مورتون ( ورم عصب بین انگشتان پا ) است به خوبی جواب میدهد. همچنین تزریق PRP تحت گاید سونوگرافی میتواند به کاهش درد کف پا کمک کند . هر دو روش فوق در این مرکز زیر نظر پزشک متخصص انجام میشود.

تماس از طریق واتساپ