انگشت ماشه ای چیست

انگشت ماشه ای یا (Trigger Finger ) در مراحل ابتدایی ممکن است فقط دردی در محل اتصال انگشت به کف دست باشد. در مراحل پیشرفته تر، انگشت گیر میکند و انگشت با کمی فشار با شنیدن صدای تقه صاف می‎شود و در مراحل کاملاً پیشرفته انگشت اصلاً صاف نمی‎شود.

در معاینه بیماران معمولا یک برجستگی در محل اتصال انگشتان به کف دست لمس می‎شود علت تریگر فینگر، گیر کردن تاندون خمکننده یا فکسور انگشت در حین عبور از تونل بافتی است که در کف دست قرار دارد.

این بیماری معمولاً در خانم های میانسال بیشتر دیده میشود و شیوع آن در زنان دو تا شش برابر مردان است. انجام کارهای تکراری با دست، جابجایی بیش از حد وسایل سنگین وبیماری های رماتیسم مفصلی و دیابت از عوامل زمینه ساز انگشت ماشه ای است که بیشتر درانگشتان میانی و انگشتری دیده میشود.

راه های تشخیص انگشت ماشه ای

از راههای تشخیصی که دراین مرکز انجام میشود سونوگرافی از انگشت دست است.

درمان بیماری انگشت ماشه ای چیست؟

در مراحل ابتدایی، درمان بیماری با استفاده از آتل به منظور بی حرکت نگه داشتن انگشت است همچنین استفاده از پمادهای مسکن وداروهای خوراکی ضدالتهاب مثل ناپروکسن، ایبوبروفن و ... میتواند درد را تسکین دهد.

از روش های غیر جراحی موثر در درمان انگشت ماشه ای، تزریق کورتون تحت گاید سونوگرافی است که به تزریق دقیق در داخل غلاف تاندون فلکسور کمک میکند. این درمان70% موارد موفقیت آمیز است. در صورتیکه هیچ یک از درمان های فوق موثر نباشد، پزشک جراحی را در آخرین مرحله پیشنهاد میکند.

تماس از طریق واتساپ