شانه یخ زده (Frozen shoulder)

این بیماری که محدودیت شدید در حرکات شانه و درد شانه است در حدود 2% شیوع دارد علت این بیماری به درستی شناخته شده نیست ولی در تمامی موارد کپسول مفصلی شانه کلفت و کوچک شده و همین عامل می تواند توجیه کننده محدودیت شدید حرکتی در این بیماری باشد . عوامل مستعد کننده دیابت ، کمکاری و پرکاری تیروئید ، بیماری پارکینسون ، جراحی های مغز ، هرنی دیسک مهره های گردن بیماری های قلبی و بعد از جراحی های قلب وقتی شانه برای مدتی بی حرکت می شود دچار محدودیت حرکت می گردد پس بعد از هر آسیب شانه باید حرکات مفصل خیلی زود شروع شود تا از ایجاد این بیماری پیشگیری شود .

علل بیماری شانه یخ زده

مهمترین علامت بیماری محدودیت حرکتی شدید است بیمار نمی تواند به آسانی مفصل شانه خود را حرکت دهد . و درد در قسمت بیرونی شانه و گاهی در بازو احساس می شود .

درمان بیماری شانه یخ زده چیست

فیزیوتراپی و نرمش های کششی و در صورتی که درد شدید در شانه بیمار مانع از انجام نرمش های کششی شود می توان با تزریق دارو های کورتیکوستروئید تحت گاید سونوگرافی یا تزریق prp که در این مرکز زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود موجب تسکین درد بیمار شد مزیت تزریق تحت گاید سونوگرافی اطلاع از محل درست تزریق اثر بخشی بهتر و کاهش ریسک عوارض ناشی از تزریق خواهد بود .

در صورتی که روش های بالا بهبودی قابل قبولی در مریض ایجاد نکند مانیپولاسیون شانه زیر بیهوشی می تواند کمک کننده باشد .

تماس از طریق واتساپ