التهاب مفصل استخوان ترقوه

به بیماریهای مفصل استرنوکلاویکولار گفته میشود که خود را بصورت تورم، درد، یا تورم همراه با درد نشان میدهند. این بیماریها میتوانند خودبخود یا متعاقب ضربه ایجاد شوند.

علایم التهاب مفصل اسخوان ترقوه چیست؟

شایعترین یافته های بالینی درد و تورم موضعی روی این مفصل اند.بالا بردن دست از جلو یا پهلو به بالاتر از حد شانه ممکن است در مواردی که تورم بدون درد وجود دارد باعث ایجاد حس درد شود.

علل التهاب استخوان ترقوه چیست؟

  1. آرتروز
  2. بیماریهای روماتیسمی
  3. نقرص
  4. عفونت

راه های درمان التهاب استخوان ترقوه چیست؟

  1. خط اول درمانی، دارو های ضد التهاب و مسکن ها هستند.
  2. لیزر درمانی
  3. تزریق کورتیکواستروئید تحت گاید سونوگرافی که در این مرکز زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود :

    کورتیکواستروئیدها اثرات ضد التهابی دارند و به داخل فضای مفصلی تزریق می شوند. کاهش التهاب مفصل، باعث فرصت پیدا کردن بدن برای ترمیم غضروف آسیب دیده می شود. کورتیکواستروئید ها معمولاً با یک داروی بی‌حس کننده ترکیب می‌شود که درد تزریق را کمتر می کند. شروع اثرگذاری تزریق استروئید حدود 24 تا 48 ساعت طول کشیده و دوام آن حدود 3 تا 6 ماه خواهد بود.

مزیت اصلی دستگاه سونوگرافی نسبت به دستگاه فلوروسکوپی، ساده تر بودن کار با آن و نداشتن عوارض جانبی است. ساده تر بودن کار با دستگاه سونوگرافی امکان خطا را کاهش می دهد و باعث تاثیر بیشتر تزریق می شود. همچنین دستگاه فلوروسکوپی به دلیل تاباندن پرتو های پر قدرت می تواند برای بیمار و پزشک خطرناک باشد.

قبل از انجام تزریق بیمار به صورت خوابیده قرار می گیرد و دست و شانه به حالت ریلکس در می آیند. سپس با استفاده از دستگاه سونوگرافی محل مفصل به دقت مشخص می شود و پس از آن تزریق انجام می گیرد.

تماس از طریق واتساپ